Allmänna

Villkor

Cleaning product, household, sanitary supplies on wooden table. Top view with copy space.
Ibland är timmarna för få och måstena för många. Därför ring Dust & Shine. Vi hjälper dig med regelbunden städning och mer flow i vardagen!
Det är av eget intresse om du vill släppa ut något av ditt hemskyddsåtgärd. Vi har rutiner för hur vi hanterar nycklar och larmkoder och andra kanske känsliga uppgifter. Alla som arbetar hos oss får lämna in utdrag ur belastningsregistret. Alla genomgår en introduktionsutbildning hos oss och skriver på ett sekretessavtal.

Vid eventuella försäkringsärenden som uppstår följer Dust&Shine vårt försäkringsbolags beslut om skadereglering. Dust&Shine har ansvarsförsäkring tecknad med Länsförsäkringar.

Efterfrågan av miljövänliga produkter ökar hela tiden hos våra kunder och att kunna erbjuda ett miljövänligt alternativ ser vi i dag som en viktig del av verksamheten.

Som företagare vill vi också dra vårt strå till stacken för att få en miljövänligare värld.

Det bestämmer du som kund. Du kan välja att låta oss kvittera ut en nyckel, och då följer vi SSF´s rekommendationer för nyckelhantering, du kan välja att låsa upp när vi kommer och låsa när vi går, att låta grannen öppna och låsa eller på något annat sätt som vi kommer överens om.

Vi har kvalitetsgaranti på våra tjänster. Om du av någon anledning inte tycker att vi har utfört tjänsten så som vi har kommit överens om, försöker vi åtgärda det. Efter varje städtillfälle har du möjlighet att tycka till om dagens städning via vår Dust & Shine.

Av och Ombokning av tid – Enstaka uppdrag
Av- eller ombokning av tid måste ske minst 2 kalenderdagar innan bokat arbete. Om Av- eller ombokning sker inom 2 dagar utgår full debitering för tjänsten. Detta gäller även vid sjukdom som orsak.

Av och Ombokning av tid vid hemstädning med interval. Enligt din avtalsvillkor. Kontakta oss på det sätt som passar dig bäst!

Här kan du läsa om våra aktuella priser:

Du betalar i efterhand via e-faktura eller pappersfaktura. För den senare tillkommer 25kr i faktureringsavgift per utskickad faktura.

Faktura skickas ut månadsvis (till exempel jobb [städning] gjort för den här månaden, faktura skickas ut i första veckan i nästa månad och så vidare.) Eller som överenskommits av kunden att betala i samma månad jobb gjort.

Betalning måste göras inom 10 dagar från det att fakturan skickas / tas emot för privata kunder. För eventuell sen betalning kan en extra avgift läggas till via faktura tillhandahållaren.

Rabatt: om jag får en kund kontakt genom dig ska du få 10% avbetalning från nästa städning. Endast när kundens städning är klar.

OBS: Introducera en kund till oss får du 10%. VILLKOR- Introducerat kund ska ha bokat minst 2 städning hos oss för att du ska får en 10% på din nästa bokat städning hos oss.

Har du lösa föremål liggandes kan vi plocka i ordning dem om du önskar. Vi utgår alltid ifrån ditt hem och dina förutsättningar. Har du något som du är extra rädd om så kan det vara bra att ställa undan det så vi kan städa fritt. Vad du behöver tänka på inför en fönsterputsning hittar du här.

Alla våra medarbetare är anställda hos Dust & Shine. Innan vi anställer nya medarbetare gör vi utdrag från Polisens belastningsregister. Vi ser till att det alltid är samma människor som arbetar hos dig. 

Det gör att du kan lita på att din nyckel aldrig hamnar på villovägar och att ingen okänd kommer och snokar bland dina saker. Dessutom blir resultatet alltid som bäst när vi kan ditt hems minsta vrå.

 Vid semestrar eller sjukdom ser vi till att du får en vikarie som genomgått samma rekrytering och utbildning som ordinarie personal.